Rehberlik Servisi

22.04.2013 1063

PAMUKELİ İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK SERVİSİ

   Rehberlik; bireyin kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye yapılan psikolojik yardımlardır.

 Rehberlik anlayışı, rehberlikle ilgili temel ilkeleri ve kavramları anlama olarak açıklanabilir.

    Rehberlik çalışmaları ile yakından ilgili olan tüm yönetici, uzman ve öğretim personelinin yeterli ve ortak bir rehberlik anlayışına sahip bulunmaları, rehberlik ve psikolojik danışma uygulamalarındaki başarıyı artıran önemli bir etmen olarak bilinmektedir.

    Son yıllarda, rehberlik ve psikolojik danışma uygulamalarında bir yaklaşım biçimi olarak, rehberliğin bir "takım" çalışması modeli içinde, okuldaki tüm eğitim ilgililerinin yürüttükleri bir hizmet olarak anlaşılmasına önem verilmektedir. Bugün okullarda, uzman personelin yanı sıra yöneticiler, sınıf şube rehber öğretmenleri ve öğretmenler de meslek personeli içinde düşünülmekte; "okul rehberlik takımı"nın birer üyesi olarak kabul edilmektedirler. Bu nedenle, rehberlikle ilgili tüm personelin rehberlik takımı içinde kendilerine düşen görevleri yerine getirirken, önce ilke ve kavramlarla ilgili ortak ve yeterli rehberlik anlayışına sahip olmaları, sonra da uygulamalarda deneyim kazanmaları gerekli görülmektedir.

    M. Kepçeoğlu tarafından 1975 yılında, rehberlik anlayışını oluşturan ilkeler üzerine yapılan bir çalışma sonucunda, ülkemizdeki yetkili rehberlik uzmanlarının kanısına dayanılarak sekiz ilke üzerinde genel bir anlaşma bulunduğu ortaya çıkmıştır. Rehberlik anlayışını oluşturan bu sekiz ilke şunlardır : 

   Rehberliğin temelinde insan hak ve sorumlulukları ile yakından ilgili demokratik ve insancıl bir anlayış vardır.
2. Rehberlik uygulamalarında öğrenci ile yakından ilgili olan herkesin anlayış ve işbirliği içinde çalışması gerekir.
3. Rehberlik anlayışı, her türlü çalışması ile öğrenciyi merkez alan bir eğitim sistemini öngörür.
4. Rehberlik yardımının esası, öğrencilerin kendi kişiliklerini daha iyi anlamalarını, problemlerine çözüm yolları bulmada onların kendi kendilerine yeter duruma gelmelerini sağlamaktır.
5. Rehberlik bedensel, zihinsel, toplumsal ve duygusal olan bütün kapasitelerini kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun bir düzeyde geliştirmesi için öğrencilere yardım etmelidir.
6. Öğrencilere rehberlik yardımı verirken, onları türlü yönleri ile tanımak gerekir.,
7. Rehberlik uygulamaları, her okulun amaç ve ihtiyaçlarına uygun olan alanlarda yoğunlaştırılmalıdır.
8. Rehberlik hizmetleri plânlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir düzeyde sunulmalıdır.

   Pamukeli yatılı ilköğretim bölge okulunda öğrenciler zamanlarının büyük kısmını okula dershaneye ve ders çalışmaya ayırdıkları halde çoğu kez çabalarının başarılı olmalarına yetmediğini belirtmektedirler. Bunun sonucu öğrencilerin ders çalışırken kullandıkları becerilerin ve yöntemlerin etkinliliği ve yeterliliği konusu sık sık gündeme gelmektedir. Çok çalışmasına rağmen çalışma yöntemini bilmeyen öğrenciler umutsuzluğa kapılmaktadırlar .Bu öğrenciler sınıf düzeyleri yükseldikçe kendilerini motive etme öğrenme süreçlerini planlama ve değerlendirme konularında yetersiz kalmaktadırlar.Bu durum öğrencilerin okuldaki başarılarını ve buna bağlı olarak sonrası yaşamlarını olumsuz yönde etkilemektedir. 

    Okul rehberlik servisi olarak tecrübe ve bilgilerimizi öğrenci veli ve öğretmenlerle paylaşarak öğrencilerin başarılarına katkıda bulunmaya, onları bir üst öğretim kurumuna hazırlamaya, aile içinde sağlıklı iletişim becerileri kazandırmaya, kendilerini tanımalarına yardımcı olarak hayata hazırlamaya çalışıyoruz.

    OKUL REHBERLİK SERVİSİNCE YAPILAN SEMİNERLER
1. Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
2. Zararlı Alışkanlıklar Ve Madde Bagımlılıgı
3. Akranlar Arası İletişim
4. Ergenlik Dönemi
5. Kişisel Temizlik, Hijyen Ve Saglık
6. Ortak Sınavlar Hakkında Bilgilendirme
7. Aile İçi İletişim
8. Mesleki Eğitim (Bir Üst Orta Öğretim  Kurumları Ve Mesleklerin Tanıtılması)
9. Veli Ve Öğrenci Danışmaları

   Okulumuzda rehberlik servisince sinema günleri düzenlenmiş bilgisayar laboratuarlarında vizyonda olan filmler izletilmiştir.
Her yıl okulumuzda öğrenci meclis başkanlığı seçimleri büyük bir coşku ve katılımla yapılmaktadır.